Aftalens formål er at:
Fremme kundens viden og opmærksomhed i forhold til deres nuværende priser hos nuværende leverandører målt mod markedsniveau.
Tilbyde kunden konkurrencedygtige priser fra nuværende leverandører og/eller ny leverandør.
Benchmarke således kunden får et let og overskueligt beslutningsgrundlag.
Aftalens workflow
Efter indgåelse af aftalen indbetaler kunden det aftalte opstartsbeløb.
Derefter får IndkøbsMægleren alle nuværende relevante indkøbspriser fra kunden, typisk i form af eksisterende fakturaer, årsopgørelser, oversigter mv.
IndkøbsMægleren indhenter relevante tilbud på de af kunden udvalgte poster hos nye og eksisterende leverandører.
Derudover gennemgår IndkøbsMægleren kundens leverandøraftaler for åbenlyse fejl og mangler.
Kunden får præsenteret de besparelser vi har fundet/forhandlet hos nuværende og eventuel ny leverandør.
Kunden vælger leverandør/aftale, og IndkøbsMægleren afslutter sit leverandørpristjek på den pågældende post.
Aftalens løbetid og opsigelse Alle leverandørpristjekaftaler er aftalt til at løbe minimum 36 måneder fra sidste enkelte driftspostsbesparelse er præsenteret.
Aftalen fortsætter derefter indtil kundens skriftlige opsigelse, denne skal være IndkøbsMægleren i hænde senest 3 måneder før den næste halvårlige afregning.
IndkøbsMægleren skal derfor have adgang til at overvåge leverandøraftaler/fakturaer i aftalens løbetid for at sikre at kunden får den fulde og aftalte besparelse i kontraktperiodens fulde længde.
Kunden har i kontraktperioden adgang til IndkøbsMægleren´s professionelle Indkøbere, både til at besvare relevante spørgsmål om de enkelte leverandøraftaler, besparelsesoversigter og til at give rådgivning i forbindelse med kundens statusmøder med de valgte leverandører.
Fakturakontrol:
IndkøbsMægleren foretager, på kundens skriftlige opfordring, årligt en fakturakontrol, således kunden sikres den dokumenterede besparelse.
Kunden skal udlevere de relevante aftaler og bilag til brug ved denne fakturakontrol. Med i besparelsesudregningen medtages eventuelle krediteringer, sign-on fees, opstartsbonusser m.v.
Alle ændringer eller afvigelser til disse generelle betingelser og den oprindelige aftale skal aftales skriftligt.
Tavshedspligt
Begge parter har under og efter aftalens løbetid tavshedspligt i forbindelse med enhver form for information, der udveksles, dog undtaget nødvendig information om forbrug mv. til ny leverandør i forbindelse med indhentning af tilbud til kunden.
Uberettiget offentliggørelse eller udveksling af forretningsoplysninger kan være strafbart og udløser erstatningspligt.
IndkøbsMægleren har tilladelse til at fremsende relevante nyheder via e-mail til kunden og bruge kunden som reference medmindre kunden skriftligt har frabedt sig dette.
Tvister
Denne aftale er underlagt og reguleres af dansk lov. Enhver tvist i forbindelse med denne aftale skal afgøres ved Sø- og Handelsretten i København som første instans, sekundær instans er Retten i Glostrup. ____________________________________________________________________________________